Arrow Fat Left Icon Arrow Fat Right Icon Arrow Right Icon Handelkurv Icon Close Circle Icon Expand Arrows Icon Facebook Icon Instagram Icon Hamburger Icon Info Icon Down Arrow Icon Mail Icon Mini Cart Icon Person Icon Ruler Icon Search Icon Shirt Icon Triangle Icon Bag Icon Play Video
  • Farger

Farger

Farger kan gi selvtillitt og skape en identitet. Jeg har en venninne som elsker fargen rød. Hun jobber med kunst og kler seg alltid elegant. Hun kan komme i en knall rød drakt, valsende ned gaten en grå hverdag og lyse opp. Det er modig. Hun tør å være synlig. De fleste av oss tør ikke det. 

Harrods gjorde en undersøkelse for ca 10 år siden hvor de gjorde en fargeanalyse på solgte plagg. Ikke overraskende var fargene hvitt og sort de som solgte best. Når jeg hadde kolleksjoner til salgs i nær 50 butikker I Norge var fargene beige, blått, hvitt og sort det butikkene valgte for å ha i sine butikker. De flotte fargene jeg hadde vist på catwalken ble ikke tatt inn i butikk, men brukt av kjendiser som lånte fra showrommet mitt. Jeg ble kontaktet av flere kunder som ønsket seg plaggene de hadde sett på nettsiden min, på kjendiser eller i blader. Men produksjon blir satt etter hva jeg selger til butikkene som tar inn klærne mine. Jeg skal ikke si at dette ene og alene var med på å bestemme hva jeg valgte å gjøre videre, men hensynet til at klærne skulle passe for alle skapte begrensninger for min skape glede og kreativitet. 

              

Jeg ønsker å skape signaturplagg for en basis garderobe. Signaturplagg har farger. Det er der man kan tørre og feks velge rød. Ikke en hel rød drakt som min venninne, men kanskje en knall rød veske, et skjerf eller en strikkegenser.